preloader dot

Optimaliseer jouw online zichtbaarheid met SEO

logo white

Misschien herken je het wel: je bent enorm enthousiast over de producten of diensten die je aanbiedt en hebt een mooie website gemaakt maar doordat jouw pagina nooit bovenaan komt staan in Google, lopen jouw concurrenten met de hoofdprijs weg en blijf jij steeds met lege handen en winkelwagentjes zitten. 

 

Enorm frustrerend natuurlijk maar maak je geen zorgen: wij hebben alle SEO skills in huis om ervoor te zorgen dat jouw website binnen no time in de bovenste regionen van elk zoekmachine resultaat prijkt! 

Wat is SEO?

Wat is SEO?

De betekenis van SEO is Search Engine Optimization oftewel zoekmachineoptimalisatie. Dit houdt in dat je alles doet om ervoor te zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk getoond wordt in de organische zoekresultaten van Google en andere zoekmachines zoals Bing en DuckDuckGo. De kans is namelijk klein dat een persoon die op zoek is naar een bepaald product of bepaalde dienst 10 pagina’s afschuimt, dus hoe sneller iemand jouw bedrijf te zien krijgt, des te beter.

Vaak wordt gedacht dat SEO vooral draait om het gebruiken van zoveel mogelijk relevante zoekwoorden en dit is zeker een belangrijke factor, maar het juist toepassen van zoekmachineoptimalisatie gaat veel verder dan dat. Onze SEO specialisten hebben de drie belangrijkste onderdelen van Search Engine Optimization voor je op een rijtje gezet.

Voor SEO is het ten eerste belangrijk dat jouw site technisch goed in elkaar steekt. Wanneer jouw website bijvoorbeeld een te lange laadtijd heeft of zeer ongebruiksvriendelijk is, zullen mensen al snel afhaken en dat is natuurlijk niet wat je wil. Een goed gebouwde website is makkelijker te vinden en zal er ook voor zorgen dat mensen meer tijd op je pagina doorbrengen en sneller tot aankoop zullen overgaan. Het is dus zaak dit eerst op orde te hebben voordat we aan de rest van de SEO van je website beginnen.

Voor zoekmachineoptimalisatie is een overzichtelijke structuur van een website cruciaal. Deze kun je creëren door het gebruik van onder andere goede url’s, een sitemap en duidelijke headers. Daarnaast is het voor SEO van belang een SSL-certificaat te gebruiken aangezien enkel deze websites door browsers als “veilig” gemarkeerd worden. 

Wil je deze en nog veel meer punten direct checken? Doe dan een SEO Scan bij AIM Digital!

Techniek

Techniek

Content

Content

Zodra de achterkant van je website in orde is, is het tijd om na te denken over de SEO content. Van een mooi bord kun je niet eten dus het is erg belangrijk dat je pagina naast een goed design, ook goede en relevante inhoud heeft. Om er zeker van te zijn dat deze aansluit bij je doelgroep, is het handig om eerst een paar dingen voor jezelf op een rijtje te zetten.

Wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe?

Voordat we daadwerkelijk kunnen overgaan tot het schrijven van SEO teksten voor je website, is het goed dat we een duidelijk beeld hebben van je klanten en hun behoeftes. Het is niet alleen belangrijk dat mensen jouw pagina makkelijk kunnen vinden, je wilt natuurlijk ook dat ze genoeg tijd op jouw site doorbrengen om net zo enthousiast te worden over jouw product/dienst en unieke verhaal als jij!

Daarom is het essentieel om te letten op zaken als de tone of voice, de schrijfstijl, het gebruik van in-page links en de juiste zoekwoorden.

Hoe kies je de juiste zoekwoorden?

Je kunt natuurlijk een prachtige verhaal over je unique selling point geschreven hebben, maar als niemand het leest heb je daar weinig aan. Een gedegen zoekwoordanalyse is daarom onmisbaar bij het bepalen van de content van je website. 

 

Alvorens we beginnen met schrijven van SEO teksten, bekijken we de contentbehoefte van jouw doelgroep. Door een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit te voeren, kijken we welke keywords het vaakst in Google ingevoerd worden en bepalen zo welke zoekwoorden zeker niet op jouw site mogen ontbreken.

pxfuel.com

Dus SEO copywriters zetten gewoon zoveel mogelijk trefwoorden op een rijtje?

michal matlon 4ApmfdVo32Q unsplash

Fout! Het klopt dat je zoekmachines vroeger om de tuin kon leiden door honderd keer in een tekst dezelfde woorden te gebruiken maar inmiddels hebben zoekmachines door dat de meeste websitebezoekers daar niet echt gelukkig van worden. Ondanks dat het zeker belangrijk blijft om relevante keywords te gebruiken, is ook de leesbaarheid voor SEO tegenwoordig van groot belang. Sterker nog, Google geeft zelf aan dat het overmatig gebruiken van SEO zoekwoorden in strijd is met hun kwaliteitsregels dus het zal eerder nadelige gevolgen hebben voor de vindbaarheid van je pagina.

Wat onze SEO copywriters dus wél doen, is het schrijven van een leesbare, pakkende SEO tekst die niet alleen voor zoekmachines maar vooral ook voor je klanten interessant is want uiteindelijk zijn zij degenen die je wil overtuigen van jouw product of dienst. Eigenlijk zou je het opstellen van SEO teksten kunnen omschrijven als een combinatie tussen copywriting, zoekmachineoptimalisatie en storytelling.

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via 076 820 0350 of [email protected]. Een Whatsappje sturen kan natuurlijk ook!