Reputatie Management

Reputatie management, je identiteit

Jouw identiteit en hoe je als persoon en bedrijf bekend staat is belangrijk. Zodat potentiële klanten vertrouwen in je hebben en dat je huidige klanten bij je terugkomen. In het dagelijks leven doe je, soms onbewust, al aan reputatie management. Maar hoe pas je dit online toe? Hier heb je namelijk niet altijd invloed op wat er over je gezegd wordt.

Wat houdt reputatie management in?

Online reputatie management betekent dat je probeert invloed uit te oefenen op de informatie die anderen van je zien wanneer ze je Googelen. Het is ten slotte de eerste indruk die telt. Een slechte recensie of negatieve berichten over je bedrijf kan een bezoeker direct afschrikken. Zo loop je potentiële klanten mis.

Manieren om reputatie management toe te passen

Er zijn verschillende manieren om online reputatie management in te zetten voor je bedrijf.

  • Social Media Monitoring.
  • Zoekmachine reputatiemanagement.
  • Interactie op recensies.

Social Media Monitoring houdt in dat je het sentiment van uitspraken op de Social media kanalen volgt. Hier kun je actief op reageren of toekomstige communicatie boodschappen op aanpassen.

Zoekmachine reputatie management wil zeggen dat je door effectieve zoekmachine optimalisatie zorgt dat positieve berichten een betere ranking in het zoekresultaat krijgen. Dit kan bijvoorbeeld door consequent goede en positieve content toe te voegen.

Interactie op recensies is nodig om positieve reacties te bekrachtigen en negatieve reacties te nuanceren. Bovendien laat je hiermee zien dat je betrokken bent en waarde hecht aan de mening van je klanten. We adviseren je hier graag in.

Een goede online reputatie strategie

Local Online Marketing helpt je bij het opzetten van een reputatie strategie en het organiseren van activiteiten die hieraan bijdragen. Neem contact met ons op en we bespreken samen de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

We willen graag kennis met je maken

We komen graag bij je langs voor een vrijblijvende kennismaking. Heb je vragen of wil je iets aan ons voorleggen? Bel dan gerust met een van onze experts of vul het contactformulier in.